LMR
Friday, May 23, 2025
  • Login
  • Home
  • Startupit
  • Teknologiat
  • Suomi
  • Liiketoiminta
  • Yhteystiedot
Subscribe
LMR
  • Home
  • Startupit
  • Teknologiat
  • Suomi
  • Liiketoiminta
  • Yhteystiedot
No Result
View All Result
LMR
No Result
View All Result
Home Liiketoiminta

Markkinointi 10 Vuoden Päästä – alfa-sukupolvi Muuttaa Kaiken

Jarmo by Jarmo
August 30, 2021
in Liiketoiminta
0
Markkinointi 10 Vuoden Päästä – alfa-sukupolvi Muuttaa Kaiken
184
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jo nykyisellään yrityksen markkinointitavat ja -kanavat ovat melkoisessa muutoksen piirissä, mutta kymmenen vuoden sisällä tilanne voi muuttua vielä enemmän. Täten voimme sanoa, että 2020-luku tulee olemaan markkinointialan yksi haastavimmista, koska se tarkoittaa sitä, että aiemmat opit ja tiedot tulisi melkeinpä unohtaa ja keskittyä uusiin keinoihin sekä tekniikoihin.

Merkittävin tekijä tässä yhtälössä on alfa-sukupolvi, joka on 10 vuoden sisällä täysi-ikäinen. Heistä on tulossa suurin yhteisö koko ihmiskunnan historiassa, joten alfojen ymmärtäminen on tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin. Unohda siis milleniaalit ja z-sukupolvet, alfat ovat lähitulevaisuden suunnannäyttäjiä!

LiittyvätViestit

8 Huomioon Otettavaa Asiaa Startupin Perustamisessa Suomeen

5 Tärkeintä Asiaa, Jotka on Otettava Huomioon Yritystä Perustettaessa

Hesburger tekee rajoitetun sopimuksen Foodoran kanssa ja lopettaa yhteistyön Woltin kanssa 

Keita alfat ovat?

Alfoiksi kutsutaan heitä, jotka ovat syntyneet vuosien 2010 ja 2024 välillä. He seuraavat sukupolvien listassa z-sukupolvea. Ennusteiden mukaan vuoteen 2025 mennessä alfa-sukupolven edustajia tulee olemaan maapallolla yli kaksi miljardia, joka on suurin sukupolvi aikoihin. Etenkin Kiina, Intia ja Indonesia tulee olemaan suurimpia alfojen kotimaita.

Teknologisesti he tulevat olemaan kaikkein teknologiataitoisin ja verkostunein sukupolvi tähän mennessä. He ovat nähneet älypuhelimet jo synnytyssairaalassa ja kasvaneet niiden ympäröimänä.

Netti, älylaitteet ja mobiilitekniikka on heille luonnollisia osia arkea.

Aikuisina heidän uskotaan olevan sosiaalisia, liikkuvaisia ja etenkin kansainvälisiä. Heitä eivät rajoita maiden rajat silloin kun he haluavat opiskella tai työskennellä. He voivat nauttia yksilöllisyydestä. He ovat myös ihka ensimmäinen sukupolvi, jotka ovat syntyneet ja eläneet koko elämänsä digitaalisessa maailmassa ja keskellä sosiaalista mediaa.

Tulevaisuuden markkinointistrategian osat

Kymmenen vuoden sisään voit unohtaa vanhat markkinointimixit ja keskittyä neljään täysin uuteen markkinointialueeseen, jotka tulevat toimimaan suurimpina markkinointistrategian osina.

Eksklusiivisuus

Alfat haluavat yhä henkilökohtaisemman asiakaskokemuksen. Esimerkiksi nettikasinoiden tasolla se voi tarkoittaa henkilökohtaisia bonuksia. Lisäksi eksklusiiviset pelit, kuten bingopelit, tulevat kiinnostamaan aikaisempaa enemmän. Asiakkaat tulevat etsimään lisäarvoa siitä, kuinka paljon yritys arvostaa asiakasta kuin siitä, onko sen hinnat alhaiset.

Tunnearvo

Ihmiset eivät tulevaisuudessa etsi pelkästään fyysisiä tuotteita, vaan he kaipaavat tarinoita ja tunnetta sen taakse. Se voi tarkoittaa interaktiivista asiakaskokemusta tai vaikkapa vastuullisuutta sekä ympäristön arvostamista tuotteen valmistuksessa sekä myynnissä.

Arvoperäinen ostoskäyttäytyminen tulee nimittäin lisääntymään nykyisestään ja ihmiset ovat tietoisempia yritysten taustoista ja valmistuksesta. Lisäksi tuotteen ostamisen sijaan markkinoinnissa tullaan korostamaan tunteita, joita tuotteen käyttäminen aiheuttaa.

Kokemus

Tuotteen tulee korvaamaan kokemus. Itse asiakaskokemuksesta tulee suurin markkinointiase, joka korostuu varsinkin digitaalisten yritysten tapauksessa. Tulevaisuuden asiakaskokemus alkaa tuotten hausta ja jatkuu eri vaihtoehtojen vertailuun, miettimisaikaan ja päättyy itse ostotapahtumaan, jonka jälkeen tuotetta käytetään kuukausia tai vuosia.

Yritykset joutuvat siis keskittymään kokonaiseen asiakaskokemuksen kiertoon enemmänkin kuin itse tuotteeseen, jos he haluavat luoda myyntiä. Etenkin nettiyrityksille se tarkoittaa toimivaa käyttöliittymää tai sovellusta, jota ilman ne eivät pysty tekemään yhtään myyntiä.

Vuorovaikutus

Yritykset joutuvat tulevaisuudessa keskittymään useaan viestintäkanavaan samanaikaisesti. Ihmiset tulevat nimittäin etsimään tietoa tuotteesta monesta tietolähteestä. Samalla nettimainontaa tullaan yksilötasolla hillitsemään mainoksenesto-ohjelmilla, joten se ei tule olemaan riittävää.

Yrityksen tuote täytyy olla siis näkyvillä ja koettavissa monella eri kanavalta: omalta nettisivuilla, sosiaalisen median kautta, yhteistyökumppanien avulla tai jopa Youtubessa.

Digitaalisen näkyvyyden rinnalle tarvitaan myös fyysiset yhteistyökumppanit ja myyntiverkosto.

Yritys joutuu siis panostamaan jokaiseen tämän ketjun osioon, jotta asiakas kokee parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen jokaisella kanavalla. Se kattaa tuotteen esittelyn ja myynnin lisäksi myös avun ja opastuksen sen käyttöön.

Uusi markkinointimix sopii kaikenlaisille yrityksille

Vaikka ensikuulemalta uudet markkinointitavat tuntuisivat vaativan paljon rahaa ja työtä, se ei kuitenkaan aina välttämättä ole tarpeellista. Luovuus ja asiakaskunnan ymmärrys ovat tärkeimpiä ainesosia minkä tahansa tulevaisuuden yrityksen markkinoinnissa.

Liittyvät Liittyvät

8 Huomioon Otettavaa Asiaa Startupin Perustamisessa Suomeen
Liiketoiminta

8 Huomioon Otettavaa Asiaa Startupin Perustamisessa Suomeen

September 9, 2024
5 Tärkeintä Asiaa, Jotka on Otettava Huomioon Yritystä Perustettaessa
Liiketoiminta

5 Tärkeintä Asiaa, Jotka on Otettava Huomioon Yritystä Perustettaessa

March 25, 2024
Hesburger tekee rajoitetun sopimuksen Foodoran kanssa ja lopettaa yhteistyön Woltin kanssa 
Liiketoiminta

Hesburger tekee rajoitetun sopimuksen Foodoran kanssa ja lopettaa yhteistyön Woltin kanssa 

January 31, 2023
Gambling.com osti Bonusfinder-vertailusivuston: Mitä kaupasta voi oppia?
Liiketoiminta

Gambling.com osti Bonusfinder-vertailusivuston: Mitä kaupasta voi oppia?

August 15, 2022
Mikä on Nettikasinoiden Paras Pelivalmistaja?
Liiketoiminta

Mikä on Nettikasinoiden Paras Pelivalmistaja?

May 4, 2022
Kansainväliset Nettikasinot Houkuttelevat Suomalaispelaajia Erikoisbonuksilla
Liiketoiminta

Parhaat Kasinobonukset Uusille Pelaajille

April 14, 2022

Uusimmat Viestit

Satunnaislukugeneraattorit ja Kasinopelien Logiikka: Mitä Tapahtuu Konepellin Alla?

Satunnaislukugeneraattorit ja Kasinopelien Logiikka: Mitä Tapahtuu Konepellin Alla?

May 8, 2025
Mihin Suomalaiset Käyttävät Eniten Rahaa Verkossa? 10 Suomalaisten Rahareikää

Mihin Suomalaiset Käyttävät Eniten Rahaa Verkossa? 10 Suomalaisten Rahareikää

April 21, 2025
Digitalisaatio ja Pelaamisen Uudet Muodot: Suomalaisten Yritysten Mahdollisuudet Tulevaisuudessa

Digitalisaatio ja Pelaamisen Uudet Muodot: Suomalaisten Yritysten Mahdollisuudet Tulevaisuudessa

April 17, 2025
Rahapeliongelmat Lisääntyvät Suomessa – Mistä on Kyse?

Rahapeliongelmat Lisääntyvät Suomessa – Mistä on Kyse?

February 20, 2025
Ulkomaisten Kasinoiden Mainostaminen Suomessa: Nykytilanne ja Tulevaisuus Lisenssimallissa

Ulkomaisten Kasinoiden Mainostaminen Suomessa: Nykytilanne ja Tulevaisuus Lisenssimallissa

January 25, 2025
Ovatko Vedonlyöntifirmat Rahanprinttauskoneita?

Ovatko Vedonlyöntifirmat Rahanprinttauskoneita?

December 15, 2024
8 Huomioon Otettavaa Asiaa Startupin Perustamisessa Suomeen

8 Huomioon Otettavaa Asiaa Startupin Perustamisessa Suomeen

September 9, 2024
Mobiililaitteiden Vaikutus Nettikasinoihin: Teknologinen Murros ja Uuden Aikakauden Alku

Mobiililaitteiden Vaikutus Nettikasinoihin: Teknologinen Murros ja Uuden Aikakauden Alku

September 6, 2024
5 Tärkeintä Asiaa, Jotka on Otettava Huomioon Yritystä Perustettaessa

5 Tärkeintä Asiaa, Jotka on Otettava Huomioon Yritystä Perustettaessa

March 25, 2024
Xreal Air 2 Pro -lasit: Uusi Ulottuvuus Virtuaalinäytöissä

Xreal Air 2 Pro -lasit: Uusi Ulottuvuus Virtuaalinäytöissä

December 20, 2023
No Result
View All Result

Categories

  • Euroopan unioni
  • Liiketoiminta
  • Politiikka
  • Startupit
  • Suomi
  • Teknologiat
  • Uncategorized
What You Need to Know About Withdrawals, Deposits, and Bonus in Pay n Play Casinos
Satunnaislukugeneraattorit ja Kasinopelien Logiikka: Mitä Tapahtuu Konepellin Alla?

Satunnaislukugeneraattorit ja Kasinopelien Logiikka: Mitä Tapahtuu Konepellin Alla?

May 8, 2025
Mihin Suomalaiset Käyttävät Eniten Rahaa Verkossa? 10 Suomalaisten Rahareikää

Mihin Suomalaiset Käyttävät Eniten Rahaa Verkossa? 10 Suomalaisten Rahareikää

April 21, 2025

Navigointi

  • Home
  • Yhteystiedot
  • Sijoittajat

© 2021 - LMR.FI

No Result
View All Result
  • Home
  • Sijoittajat
  • Yhteystiedot
  • Liiketoiminta
  • Politiikka
  • Startupit
  • Suomi
  • Teknologiat

© 2021 - LMR.FI

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In